2/6 2013 Oslo

Vill börja med att skriva att jag i torsdags gjorde en hjälte insats enligt mig. Jag åkte trikk påväg hem vid 24 tiden. Och på trikken var det en kvinna i 35-40 års åldern som skakade som ett asplöv. Jag såg att det berodde på droger. Hon kom fram till mig och frågade hur man kom till legemottagningen. Så jag förklarade för henne, men hon var i sånt dåligt tillstånd. Hon sa till mig: "- nu ska det bli slut på det här. Vill aldrig igen komma tillbaka. Har inte vart en "vanlig" människa på över 15 år. Kan du hjälpa mig, så jag får professionell hjälp?"
Så jag tog henne med in till legemottagningen. Berättade hur det låg till och att jag hittade henne på trikken och hon värnar om hjälp. Dom tog med henne. Tömde hennes fickor på allt knark. Och sen fick jag information om att hon skulle få ligga kvar över natten. För att bättra till tillståndet lite. Innan hon skulle få en plats på ett behandlingshem på morgonen efter.
Lyckan som jag kände när jag gick ut sär ifrån var obeskrivlig. Att göra något så litet, för att hjälpa någon så mycket! Helt obeskrivligt!!

I fredags så kom iaf Madde hit. Vi gick i affärer, åt och drack gott på uteservering, myste på takterassen och festade.
På lördagen så blev det återigen uteservering och njuta av solen i en park, där det var en dags konsert. Innan hon tog tåget hem till jessheim och jag åkte hem och städade lite.

Och sist men inte minst, idag har jag gjort så lite som möjligt! Legat i sängen nästan hela dagen. Tog dock en löptur och styrka nu på kvällskvisten. Följt av en helt fantastisk två rätters!!

Nu blir det duschen och sen sängen för att tagga för en ny jobb vecka!

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback